Ren's Sketchbook

User avatar
rengb
Grunt
Posts: 22
Joined: Tue Oct 20, 2015 8:53 am

Ren's Sketchbook

Unread postby rengb » Thu Nov 12, 2015 12:38 am

Hello hello! This is where I'm just gonna dump all my sketches and studies and things. Currently studying animation, in my last year. Working towards becoming a 2D artist (concept, UI, illustrator).
LET'S GIT GUD.

Here's some face studies (elf is from imagination) and some 30-minute environments from google maps
Image
Image

Click for original-sized images, because otherwise they are huge
Last edited by rengb on Sat Apr 09, 2016 7:45 am, edited 1 time in total.
User avatar
rengb
Grunt
Posts: 22
Joined: Tue Oct 20, 2015 8:53 am

Re: Ren's Sketchbook

Unread postby rengb » Wed Nov 25, 2015 10:30 pm

Some material studies which I've been putting off doing since forever but they're actually kinda fun!
Image

Also some WIPs because yolo (I uh, I like trees...)
Image
Image Image
User avatar
rengb
Grunt
Posts: 22
Joined: Tue Oct 20, 2015 8:53 am

Re: Ren's Sketchbook

Unread postby rengb » Tue Jan 12, 2016 8:04 pm

Hair study, magic potion bottle (working on some icons/game assets bc two studios are hiring in my city asjdklajsd) and some forever WIPs
Ugh, I have a problem of not finishing things/getting bored of illustrations after a few hours, haha. They seem like a good idea at the time but then I just kinda lose interest or get stuck ;_;

Image Image Image
Image
Last edited by rengb on Mon Feb 15, 2016 5:43 am, edited 1 time in total.
User avatar
BigMisch
Champion
Posts: 253
Joined: Sun Jul 26, 2015 1:13 pm

Re: Ren's Sketchbook

Unread postby BigMisch » Wed Jan 13, 2016 4:37 am

Nice work in here! I really like how those dread-locks came out. And the material studies too!

Cheers!
User avatar
sampetersonart
Art Posse Honcho
Posts: 651
Joined: Wed Jul 01, 2015 9:13 pm

Re: Ren's Sketchbook

Unread postby sampetersonart » Thu Jan 14, 2016 12:10 am

Sweet :D Cool mix of stuff going on in here. I want to do some material studies myself now, hah. Been putting it off too.
User avatar
Red_Antler
Grunt
Posts: 36
Joined: Sun Nov 29, 2015 11:27 pm

Re: Ren's Sketchbook

Unread postby Red_Antler » Thu Jan 21, 2016 6:41 am

looking forward for more :D keep it up!
User avatar
rengb
Grunt
Posts: 22
Joined: Tue Oct 20, 2015 8:53 am

Re: Ren's Sketchbook

Unread postby rengb » Mon Feb 15, 2016 5:58 am

Thank you for the comments, guys! <3
Stupid icons that I'm proud of. And some legs bc I suck at them (also an attempt at going from greyscale to colour, KINDA WORKED? man it's hard)

Image
Image
Image

And some boiz, an hour each

Image
User avatar
rengb
Grunt
Posts: 22
Joined: Tue Oct 20, 2015 8:53 am

Re: Ren's Sketchbook

Unread postby rengb » Fri Mar 25, 2016 6:24 am

*quietly dusts off sketchbook* I haven't updated in forever hello

Here's a sort of sketch/abandoned idea idk and some figure perspective studies from various references
Image Image
Image

Does anyone else take like, an insanely long time to draw anything? Even sketching haha, I get bored of the idea as soon as I start asjdklas
Last edited by rengb on Tue Mar 29, 2016 11:53 pm, edited 1 time in total.
User avatar
rengb
Grunt
Posts: 22
Joined: Tue Oct 20, 2015 8:53 am

Re: Ren's Sketchbook

Unread postby rengb » Tue Mar 29, 2016 11:51 pm

Not much of an update but I just wanted to see my progression on portraits...(in black and white >_> still it's something!). Both are from imagination, but yay the faces are looking a lot less...muddy? Still a bunch to work on but at least this practice is getting somewhere tapGASM
Image
User avatar
rengb
Grunt
Posts: 22
Joined: Tue Oct 20, 2015 8:53 am

Re: Ren's Sketchbook

Unread postby rengb » Sat Apr 09, 2016 7:27 am

Some poses first from reference and then from imagination, as well as an hour bird study, both were hard af
Image
Image
User avatar
rengb
Grunt
Posts: 22
Joined: Tue Oct 20, 2015 8:53 am

Re: Ren's Sketchbook

Unread postby rengb » Sat Apr 09, 2016 10:29 am

And a broody selfie why not. Referenced from webcam so that's why the values are whack

Image

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 242 guests